16 maja 2017

Gniew i Świt - Renee Ahdieh


"Gniew i świt"
Renee Ahdieh
Wydawdnictwo Fillia
Stron: 462


Witajcie kochani!
Znowu przepraszam was za długą przerwę, ale nie miałam znowu ochoty pisać.Ale już jestem na pewno.Dziś przychodzę do Was z recenzją książki która leży, jako najlepsza książka 2017 roku, zaraz obok książki "Słowik" którą jak wiecie - kocham. 


"Niektóre rzeczy istnieją w naszym życiu jedynie przez krótką chwilę. I musimy pozwolić im odejść, by oświetlały inne niebo."
"Gniew i świt" - Renee Ahdieh

***
Tytuł "Gniew i świt" opowiada o krainie, którą rządzi zimny i żądny krwi 18-letni król Chalid. Przez mieszkańców krainy, zwany "potworem".Młody władca Chorasanu, co noc bierze sobie młodą kobietę za małżonkę, by rano o świcie, zawiązać jej jedwabny sznur wokół miękkiej szyji. Na jego kolejną oblubienicę, zgłasza się dobrowolnie młoda mieszkanka Reju - Szahrzad. Nikt nie rozumie, czemu szesnastolatka chętna jest się poddać na śmierć kolejnego poranka, Lecz tu chodzi o coś więcej. Młody władca wcześniej obrał sobie na cel Sziwe - najbliższą przyjaciółkę dziewczyny. Szahrzad nie popuści groźnemu Chalidowi, planuje zemstę na młodym władcy po śmierci Sziwy. Dziewczyna planuje zakończyć życie króla Chorasanu, z dnia na dzień mami młodego Kalifa, a co noc opowiada mu historię na dobranoc. Kalif jej coraz bardziej ufa, Szahrzad odwleka swój świt, choć doskonale wie że kolejny świt może być jej ostatnim, Już niedługo, życie Chalida dobiegnie końca. A sprawiedliwości stanie się za dość.



"Ale nie jestem tu po to, by walczyć. Jestem tu, by zwyciężyć."


Pierwszy raz w życiu miałam do czynienia z powieścią, której akcja toczy się daleko na gorących piaskach ciepłych krajów. W pałacu zrobionym z kamienia, w którym są ukryte tajemnice i intrygi. 
Między postaciami tak naturalnymi i prawdziwymi, że czułam jakbym z nimi rozmawiała w tej książce. Choć jest to literatura gatunku fantasy, jest ona naprawdę lekka i prosta w czytaniu. Z tyłu ma mały słowniczek, gdzie znajdziemy znaczenie niektórych zwrotów używanych w książce tj. Kalif - król Chorasanu, Sajjidi - skrót oznaczający "mój panie". Jest pisana z różnych perspektyw, kilku głównych bohaterów całej akcji. Napięcie krąży wokół kłamstw, miłości, intryg, magii i mnóstwa sekretów. Każdy bohater jest inny, każdy ma coś w sobie. A akcja, nigdy nie zwalnia, cały czas trwa i przenosi nas w niesamowity świat przygód. Autorka ma świetny styl pisania, choć wykreowała własny świat, nazwy i język. Jednak czyta się naprawdę przyjemnie, i przede wszystkim szybko!
Z postaci przedstawionych w książce, jednak najbardziej zaintrygował mnie Król Chalid. Z pozoru zwany potworem i zimnokrwistym tyranem, jednak kryje się za tym chłopakiem coś więcej. Chciałabym zwrócić uwagę też na oprawę graficzną tej powieści, strasznie się cieszę że wydawnictwo postanowiło zostawić w polsce tą zagraniczną okładkę. Jest piękna a widziałam że drugi tom, który jak wiem jest w przygotowaniu "Róża i sztylet" jest jeszcze piękniejszy.
Podsumuwując: "Gniew i świt" jest genialną, trzymającą w napięciu powieścią, z niepowtarzającym się klimatem i mądrą historią. Polecam serdecznie wam ją przeczytać, szczególnie w wakacje lub lato.



Książkę oceniam:

★/5

ps. Będzie mi miło jak zostawisz po sobie ślad :)






12 komentarzy:

  1. Super recenzja! Umocniłaś mnie tylko w przekonaniu, że muszę to przeczytać! Pozdrawiam

    booksunset.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja ;) Przez Ciebie (w dobrym sensie) chce to przeczytać jeszcze bardziej ;p Ale mimo że ją mam, to nie wiem, kiedy mi się to uda :/

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ufam ci w sprawach książkowych, więc koniecznie muszę przeczytać <3 <3 I ten cytat na początku <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez ciebie chce jeszcze bardziej przeczytać tą książkę! Nie wiem czy mój portfel to wytrzyma :'D

    Pozdrawiam:
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej! Co prawda, rozplanowałam już sobie moje czytelnicze wakacje... ale tę pozycję muszę - koniecznie! - gdzieś tam upchnąć, bo bardzo zaintrygowała mnie Twoja recenzja ♥

    Oby chęć do pisania nie opuszczała Cię zbyt często!
    slademwilka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, wszystkie te komentarze są miłe ale twój mnie naprawdę złapał za serducho. Obiecuję że już nie opuści :)

      Usuń
  6. Jejku *-* cudna recenzja <3 zachęciłaś mnie do tej książki *-* już jest na mojej liście <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta okładka, ten opis, to wszystko!! *_*

    Pozdrawiam ;)
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta okładka to życie💓 jedna z piękniejszych na moim regale!

      Pozdrawiam i całuje😊

      Usuń
  8. Nie byłam pewna czy chce sięgnąć po tą książkę, ale mnie przekonałaś!

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.gr/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę, bo to ostatnio jedna z moich ulubionych pozycji <3
      Sięgaj po nią jeśli tylko będziesz miała okazję :)

      Buziaki!

      Usuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.