2 października 2017

Tydzień zakazanych książek 05.10-11.10



Witajcie kochani!
Dziś przychodzę do Was z akcją, którą stworzyła Sylwia z bloga i kanału "Spojrzenie na kulturę" a ja jestem jej współorganizatorką wraz z Karoliną z bloga:
miloscwieleznaczen.blogspot.com , Anią z kanału "Kulturalnie z Anią" i Elwirą z kanału "Gremlin".


Teraz chcę Wam krótko o niej opowiedzieć: akcja polega na tym aby przez tydzień od 5 października - 11 października czytać książke/książki które kiedyś były zakazane ze względów politycznych, religijnych lub społecznych.
Te książki to zazwyczaj klasyki, więc jeśli je lubicie ale nigdy nie macie na nie czasu, to jest to świetna okazja aby je nadrobić. Dziś jesteśmy wolnymi czytelnikami, możemy czytać co chcemy. Nikt nam nie ocenzuruje książki, lub nie wytnie kilku fragmentów. Lecz kiedyś tak było,i teraz chcemy pokazać że jesteśmy wdzięcznymi czytelnikami. 
A co możecie przeczytać w tygodniu zakazanych książek?

Sylwia dodała na kanał filmik gdzie wymienia najciekawsze pozycję:

https://www.youtube.com/watch?v=GEAUsQdPlpI

Oraz wklejam link gdzie są wypisane owe książki:

http://www.kawerna.pl/aktualnosci/ksiazki/item/5648-tydzie%C5%84-ksi%C4%85%C5%BCek-zakazanych-czego-nie-wolno-czyta%C4%87?.html


Jest z czego wybierać, więc sądzę że każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli zdecydujecie się do nas dołączyć i bawić się razem z nami- będzie nam bardzo miło. To nie jest wyścig, tu chodzi tylko o dobrą zabawę i chęć wyrażenia wdzięczności bycia czytelnikiem. Nieważne czy przeczytasz kilka pozycji, czy pół książki. 

Zachęcamy was do udzielania się podczas Tygodnia zakazanych książek. Dzielcie się swoimi poczynaniami, róbcie zdjęcia i oznaczajcie nas na nich oraz używajcie #tzknabooktubie. Aby zachęcić was do większej aktywności, przygotowałyśmy dla was konkurs, w którym do wygrania nie będą klasyki a nowości, za które będziecie się mogli się zabrać po zakazanych książkach.

Resztę informacji znajdziecie w filmiku Sylwii i wydarzeniu na fb pod tym linkiem:

https://www.facebook.com/events/1661632693909911/?ref=br_rs

Mam nadzieję że Was przekonałam, i że weźmiecie udział :)
a teraz Wam pokaże mój mały tbr na tę akcję.


Planuję przeczytać te dwa tytuły, nie są one grube więc mam nadzieję dać radę. Wybrałam je bez powodu, nie mam zbyt wielu klasyków na półce więc po prostu wybrałam to na co miałam ochotę. Jeśli jesteście zainteresowani naszym wydarzeniem, to piszcie w komentarzach! Co myślicie o takiej akcji? Co wy będziecie czytać?





2 komentarze:

  1. Takie "wyzwanie" jest bardzo sensowne i ciekawe, bo w ciągu roku i różnych książek nikt przeważnie nie ma czasu na klasyki i zapomina, że kiedyś większość rzeczy było ocenzurowanych. Życzę powodzenia!
    Całuski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, ciesze sie ze ci sie podoba :) wezmiesz udział?

      Usuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.