2 września 2017

polecam książki na jesień


Cześć kochani, wiem że kalendarzowa jesień jeszcze nie nadeszła ale ja już ją czuję dzięki pogodzie, więc stwierdziłam że to dobry czas aby napisać taki post, i polecić Wam fajne książki na ten sezon jesienny. Więc jeśli jesteście zainteresowani to zapraszam dalej.

Nie wiem jak Wy, ale ja kocham jesień. To cudowna pora roku która daje mi poczucie relaksu i spokoju ducha jak i ciała. Jest to czas kiedy uwielbiam siedzieć w domu, obserwować deszcz i słuchać spokojnej muzyki. Spacery wokół pomarańczowych drzew, w luźnym  swetrze jest najlepsze. Tak samo książki najlepiej mi się czyta właśnie jesienią.
Ale przejdźmy do książek:




Obie te książki łączą się ze sobą dwoma rzeczami: po 1. obie są smutne po 2. ujmują za serducho. Wszystkie jasne miejsca, to książka ktorą polecam zawsze i każdemu, jest parze przyjaciół, przeplatają się tam zaburzenia psychiczne głównego bohatera (oh finch) który nie ma odwagi popełnić samobójstwa, i nie wie czy chce żyć, chyba że z nią..
A Między książkami, jest o panu w średnim wieku (wdowcu) który w pewien wieczór znajduje niemowlę pod drzwiami swojej księgarni, czy małe dziecko będzie potrafiło zmienić życie zgorzkniałego mężczyzny? Obie te pozycje są jednymi z najlepszych w moim życiu, dlatego Wam je polecam z całego serca.


Troszkę fantastyki też nie zaszkodzi, Pojedynek to pierwszy tom serii Niezwyciężona, jest to dla mnie jedno z najlepszych fantasy z wątkiem romantycznym w czasach średniowiecza, z świetnie ukazanym motywem władzy. Książka ma niesamowity klimat, wiem że okładki wyglądają jak okładki Rywalek, czyli słodko i bajecznie lecz to całkiem inna pozycja niż seria selekcja. Jest tu pokazana cudowna zakazana i mądra miłość. A Siedem minut po północy chyba każdy zna przynajmniej z opowiadań innych, jest to powieść o chłopcu który mieszka z matką chorą na raka, pewnej nocy o 00;07 pojawia się w jego oknie potwór ze starego drzewa koło kościoła, i ostrzega go że będzie przychodzić co wieczór i opowiadać mu 3 historię, Connor jest wystraszony lecz się zgadza. Powieść widzę że większości się podoba, mi również choć myślałam że będzie lepsza. Ale i tak bardzo się nadaje na jesień, dzięki swojemu mrocznemu klimatowi.

Chciałam wam pokazać więcej pozycji, lecz nie wymyśliłam już takich typowo jesiennych. Jeśli nie poznaliście tych książek, to zachęcam Was bardzo do tego. Na pewno nie pożałujecie. Jeśli podobają wam się takie posty, to piszcie. Jestem ciekawa również waszych propozycji co do idealnej książki na jesień - może mi coś polecicie? :)







23 komentarze:

  1. Wszystkie książki mam w planach i nawet czekają już na półkach (oprócz Wszystkich jasnych miejsc), więc muszę koniecznie je przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko "Wszystkie jasne miejsca" i czy tylko mnie ta książka nie zachwyciła? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe propozycje :D Co do "7 minut po północy" zgadzam się w stu procentach. A książka, którą polecam na jesień? Hmm zdecydowanie "Żniwiarz" nic innego na razie nie przychodzi mi na myśl, niestety wiem, że już czytałaś ten tytuł XD

    Pozdrawiam
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha no nie zaskoczyłaś mnie tym tytułem :D ale zgadzam się że pasuje na jesień

      Usuń
  4. "Wszystkie jasne miejsca" i "Pojedynek" już za mną. Ta pierwsza to cudo i też polecam każdemu, ponieważ to jedna z najlepszych książek jakie czytałam i nadal, jak o niej myślę mam łzy w oczach.
    Swietny post :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/2017/09/podsumowanie-sierpnia-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  5. WSZYSTKIE JASNE MIEJSCA czytałam i dopiero po długim czasie od skończenia doszłam do wniosku, że mi się podobała ta książka. MIĘDZY KSIĄŻKAMI mam zamiar przeczytać, ale raczej szybko to nie nastąpi... POJEDYNEK mam i nawet od razu zakupiłam drugi tom, ale jeszcze nie miałam okazji po nią sięgnąć, ciągle czeka na półce... Skoro dodałaś ją do polecanych jesienią to chętnie spróbuję :D SIEDEM MINUT PO PÓŁNOCY raczej sobie odpuszczę, nie ciągnie mnie do tej książki :) Post bardzo fajny :) Będę czekać na polecane na zimę ;)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Sorki za tego capslocka, ale nie chciało mi się używać cudzysłowia.

      Usuń
    2. Mam nadzieję ze spodoba ci się Pojedynek :) napewno książki na zimę też się pojawią !

      Usuń
  6. "Między książkami" to wspaniała książka. Zgadzam się z tobą będzie idealna na jesienne wieczory.
    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać wszystkie jasne miejsca, ale muszę najpierw sobie ją kupić i znaleźć czas XD A co do książki, którą BARDZO polecam na jesień to MAŁE ŻYCIE XD Kocham tą książkę i musisz to jak najszybciej przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Między książkami" oraz "Siedem minut po północy" - zarówno szata graficzna, jak i treść mnie urzekła. Ja na jesień mogę polecić, książkę pt. "Pax" - książka która mnie wzruszyła i jednocześnie wywołała uśmiech. Polecam!
    Uwielbiam tego typu posty, więc śmiało możesz dodawać ich więcej. Takie rekomendacje są bardzo przydatne :D

    Pozdrawiam cieplutko, dziennikbibliotekarki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dobrze wiedzieć, może się na nią skuszę. Dziękuję :)

      Usuń
  9. Czytałam Wszystkie jasne miejsca i uwielbiam tę książkę! A Między książkami i Pojedynek mam na półce, więc może w końcu się za nie zabiorę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ze spodobają ci się tak jak mi :)

      Usuń
  10. Żadnej z wymienionych nie czytałam, ale tylko jednej jakoś tak nie chcę czytać, ale wiesz, może mój humor się zmieni. Najbardziej mi zależy na przeczytaniu "Między książkami" i "Siedem minut po północy".
    Buziaki
    myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja na jesień i zimę przerzucam się raczej na te słoneczne, typowo letnie historie. Inaczej dół murowany ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej książki jeszcze nie czytałam, chociaż kilka mam w planach. Fajnie, że są idealne na jesień - porę dość depresyjną i ciemną, kiedy wszyscy chorują. 7 minut po północy jest moim must have, więc obym wyrobiła się do zimy!
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.